Vakopleiding
NVAO geaccrediteerd
10 maanden
Als marketeer wil je volledig op de hoogte zijn van de kansen en mogelijkheden op het gebied van online marketing. Wil je je kennis en inzichten actualiseren en zo de veranderende markt bijhouden? De opleiding NIMA B Digital Marketing behandelt de kern van digital marketing en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop beschik jij over de juiste kennis en vaardigheden om succesvolle marketingplannen op te stellen. Ook wordt je voorbereid op de officiële NIMA-examens. Doordat de opleiding een praktijkgerichte aanpak heeft, kun je de leerstof direct toepassen in je eigen werk. Als goed opgeleide online marketeer met strategische marketingkennis ben jij straks onmisbaar voor jouw organisatie. De opleiding wordt verzorgd door onze businesspartner SRM.
Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales. Met een NIMA-diploma toon je je kennis, vaardigheden en werkervaring aan. NIMA-diploma’s worden sterk gewaardeerd door het bedrijfsleven en met een NIMA-diploma zet je dan ook een hele mooie stap in je carrière.
De opleiding wordt verzorgd door onze partner SRM, dé specialist in NIMA-opleidingen in Nederland. SRM is officieel education partner van NIMA.
Je bent betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie. Je wilt meer kennis opdoen over het online gebied en het opstellen van op elkaar afgestemde online en offline middelen vanuit je rol als marketeer, brandmanager of marketingmanager. Je werkt operationeel en op planmatig niveau in een medior functie.
Je ontwikkelt je tot digital marketingspecialist door middel van 2 modules. Het programma van NIMA is hybride, wat betekent dat de opleiding bestaat uit 10 klassikale bijeenkomsten en een online omgeving waarin je op eigen gelegenheid kan oefenen met de stof. Tijdens vragenuurtjes staat je docent klaar om vragen over deze e-learning of stof te beantwoorden. Je gaat je verdiepen in de marketingmix, segmentatie en customer journey om de digitale marketingstrategie van je organisatie te kunnen verbeteren. Vervolgens breng je jouw opgedane kennis en ervaringen samen in een digitaal marketingplan voor je eigen organisatie.
Ongeveer 3-5 uur per bijeenkomst.
Deze NIMA-opleiding is ingeschaald op niveau 6 van het NLQF (vergelijkbaar met Bachelorniveau).
Het Nederlands Kwalificatieraamwerk NLQF geeft duidelijkheid en zekerheid over het niveau van kwalificaties. Zo kun jij als werknemer aantonen wat je waard bent op welk niveau. Als werkgever geeft het inzicht in het niveau van werknemers en de waarde van hun kwalificaties. Hierdoor kun je de juiste mensen aannemen en de juiste scholing bieden. Het NLQF kent 8 niveaus en beschrijft per niveau de bijbehorende kennis en vaardigheden en de mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid.
Met deze inschaling haal jij een waardevol diploma op aantoonbaar NLQF 6-niveau.
Tijdens de live businesscase werk je 2 dagen (inclusief overnachting) in teamverband aan een marketing- of communicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team, wat grote impact heeft op het leereffect. De opdrachtgever geeft direct feedback op je prestaties en aan het eind van deze 2 dagen kiest de opdrachtgever de beste oplossing voor zijn probleem. Deze unieke ervaring staat garant voor een bijzonder hoog leerrendement en een verrijking van je netwerk.
Volg deze opleiding via een studievorm die bij jou past:
Bekijk de Opleidingsvarianten voor meer informatie.
Na het behalen van je diploma NIMA B Digital Marketing mag je een jaar lang gratis de internationaal erkende digital marketingtitel Senior Digital Professional (SDP) achter je naam voeren. Hiermee maak je jouw kwaliteiten zichtbaar voor de buitenwereld en onderscheid je je van collega-digital marketingprofessionals.
In 2 modules ontwikkel je je tot digital marketingspecialist. Je verdiept je in onderwerpen als de marketingmix, segmentatie en customer journey om de digitale marketingstrategie van je organisatie te kunnen verbeteren. De opgedane kennis en ervaringen breng je samen in een digitaal marketingplan voor je eigen organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(3 bijeenkomsten + e-learning)
(2 bijeenkomsten)
(3 bijeenkomsten + e-learning)
(2 bijeenkomsten)
(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
Het NIMA-examen bestaat uit 2 onderdelen: een schriftelijk deel (B1) en een mondeling deel (B2). De examens voor het diploma NIMA B Digital Marketing worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.
Je legt de examens af bij NIMA. Bij een voldoende beoordeling behaal je het NIMA-diploma ‘NIMA B Digital Marketing’. Vervolgens word je ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister, wat inzicht geeft in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.