Het Masterprogramma Digitale Innovatie en Design Thinking bestaat uit 2 Masterclasses, de Masterclass Innovatie en Design Thinking en de Masterclass Digitale Technologie en Innovatie. Je gaat aan de slag met processen van innovatie en technologische ontwikkelingen. Deze ontwikkelingen binnen organisaties zijn steeds meer gericht op verduurzaming en het vormgeven aan de organisatie ten behoeve van de digitale transformatie. Met dit Masterprogramma leer je trends en ontwikkelingen te signaleren en bijhouden die van belang zijn voor jouw organisatie. Je maakt gebruik van je creativiteit om veranderingen binnen de organisatie tot successen te brengen. Daarnaast leer je vaardigheden in design thinking om een innovatie succesvol te maken. Je houdt daarbij rekening met het ecosysteem van de organisatie en het feit dat voor effectief innoveren het van belang is om goed samen te werken en te communiceren. Hierbij maak je bijvoorbeeld gebruik van framing en storytelling. Zo heb je oog voor jouw organisatie én voor de steeds sneller opkomende veranderingen binnen de sector.
Onderdeel van Master in Management & Innovation (MMI)
Dit Masterprogramma vormt samen met het Masterprogramma Innovatie en Business Development jaar 1 van de Master in Management & Innovation (MMI). Wil je verder studeren naar de Master in Management & Innovation en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan ontvang je vrijstelling voor de gelijknamige onderdelen.
Doelgroep
Je bent manager of specialist in jouw vakgebied en je wilt technologie gerichter inzetten in diensten en businessmodellen om mee te gaan met de ontwikkelingen en trends binnen je vakgebied.
Doel en opzet Masterprogramma Digitale Innovatie en Design Thinking
Tijdens dit Masterprogramma ontdek je de impact van technologische ontwikkelingen op jouw organisatie. De organisatorische en menselijke kant komen aan bod, wat betekent dat je nieuwe businessmodellen en veranderingen naar de organisatie weet te brengen zonder de werknemer en/of de klant uit het oog te verliezen. Je verdiept je in de mogelijkheden van big data en leert welke waardevolle informatie je hieruit kunt benutten. Om nieuwe, digitale oplossingen succesvol te implementeren, komt ook de menselijke kant van digitalisering uitgebreid aan bod. Daarnaast verdiep je je in verschillende typen van innovatie. Denk aan product-, diensten- en businessmodelinnovatie. Je leert aandacht te hebben voor duurzaam innoveren en rekening te houden met de customer journey. Onder begeleiding van een ervaren docent doe je nieuwe leiderschapsvaardigheden op waarmee je medewerkers stimuleert om de digitalisering te omarmen en om zelf creatieve, digitale oplossingen aan te dragen. Na afloop van dit programma draag je bij aan de succesvolle ontwikkeling en implementatie van digitale oplossingen.
Vooropleiding
Je beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau.
Voorbereiding en studiebelasting
Je studiebelasting is ongeveer 10-12 uur per bijeenkomst.
Gunstige financiering
Betaal je het programma zelf? Dan kun je gebruikmaken van het levenlanglerenkrediet, een aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen. Daarmee kan iedereen de opleidingskosten grotendeels door de overheid laten financieren. Kijk op levenlanglerenkrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze studieadviseurs.
Kies je eigen studievorm
Volg deze opleiding via een studievorm die bij jou past:
- Klassikaal, op een locatie naar keuze met medestudenten. Onze vele leslocaties zijn verspreid door het hele land. Zijn er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen? Dan bieden wij jou een alternatieve locatie.
- Via e-learning, studeren op afstand en toegang tot een digitale leeromgeving. Behoefte aan flexibiliteit? Je bepaalt zelf waar en wanneer je studeert. Stel online vragen aan je docent en medestudenten.
- In een virtual classroom, een combinatie van thuisstudie en klassikaal. Je volgt online lessen op vaste tijdstippen, samen met andere studenten en onder begeleiding van een docent.
Bekijk de Opleidingsvarianten voor meer informatie.