Vakopleiding
NVAO geaccrediteerd
10 maanden
Online media succesvol inzetten? Voor bedrijven wordt het steeds moeilijker om een onderscheidend merkverhaal te creëren waarmee ze de klant omver blazen. Het is belangrijk om de juiste communicatiekanalen te kiezen en in gesprek te gaan met de klant. Een echte marketingcommunicatiespecialist weet hier alles van en is in staat om traditionele en online media zo in te zetten dat zij elkaar versterken. Wil je als marketingcommunicatiespecialist aan de slag of je kansen binnen het vak vergroten? Dan is de opleiding NIMA B Marketingcommunicatie van onze businesspartner SRM geschikt voor jou. Na afloop ben je in staat met succes een marketingcommunicatiestrategie uit te stippelen en uit te voeren via een uitgewerkt plan.
Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales. Met een NIMA-diploma toon je je kennis, vaardigheden en werkervaring aan. NIMA-diploma’s worden sterk gewaardeerd door het bedrijfsleven en met een NIMA-diploma zet je dan ook een hele mooie stap in je carrière.
De opleiding wordt verzorgd door onze partner SRM, dé specialist in NIMA-opleidingen in Nederland. SRM is officieel education partner van NIMA.
Je bent communicatiemanager of marketingcommunicatieprofessional en je wilt je verder ontwikkelen op het gebied van marketingcommunicatie.
In 2 modules ontwikkel je je tot marketingcommunicatiespecialist. Dit doe je zelfstandig via e-learning en via klassikale bijeenkomsten. Het programma van NIMA is een blended programma. De opleiding bestaat uit 10 klassikale bijeenkomsten. Daarnaast heb je toegang tot een e-learning waarmee je je de stof eigen kan maken. Tijdens vragenuurtjes staat je docent klaar om vragen over deze e-learning of stof te beantwoorden. Je verdiept je in uiteenlopende onderwerpen op het gebied van marketing en communicatie. Van het vormgeven van een merkidentiteit tot het ontwikkelen van een communicatieplan waarin het samenspel tussen de verschillende communicatiekanalen wordt meegenomen.
Ongeveer 3-5 uur per bijeenkomst.
Deze NIMA-opleiding is ingeschaald op niveau 6 van het NLQF (vergelijkbaar met Bachelorniveau).
Het Nederlands Kwalificatieraamwerk NLQF geeft duidelijkheid en zekerheid over het niveau van kwalificaties. Als werknemer kun jij aantonen wat je waard bent op welk niveau. Als werkgever geeft het inzicht in het niveau van werknemers en de waarde die hun kwalificaties hebben, vergeleken met andere kwalificaties. Hierdoor kun je de juiste mensen aannemen en de juiste scholing bieden. Het NLQF kent 8 niveaus en beschrijft per niveau de bijbehorende kennis en vaardigheden en de mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid.
Met deze inschaling haal jij dus een waardevol diploma op aantoonbaar NLQF 6-niveau.
Tijdens de live businesscase werk je 2 dagen (inclusief overnachting) in teamverband aan een marketing- of communicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team, wat grote impact heeft op het leereffect. De opdrachtgever geeft direct feedback op je prestaties en aan het eind van deze 2 dagen kiest de opdrachtgever de beste oplossing voor zijn probleem. Deze unieke ervaring staat garant voor een bijzonder hoog leerrendement en een verrijking van je netwerk.
Volg deze opleiding via een studievorm die bij jou past:
Bekijk de Opleidingsvarianten voor meer informatie.
Na het behalen van je diploma NIMA B Communicatie mag je een jaar lang gratis de internationaal erkende communicatietitel Senior Communication Professional (SCP) achter je naam voeren. Hiermee maak je jouw kwaliteiten zichtbaar voor de buitenwereld en onderscheid je je van collega-communicatieprofessionals.
In deze opleiding verdiep je je in uiteenlopende onderwerpen op het gebied van marketing en communicatie. Van het vormgeven van een merkidentiteit tot het ontwikkelen van een communicatieplan waarin het samenspel tussen de verschillende communicatiekanalen wordt meegenomen. Zo ontwikkel jij je tot breed inzetbare marketingcommunicatieprofessional.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(3 bijeenkomsten + e-learning)
(2 bijeenkomsten)
(3 bijeenkomsten + e-learning)
(2 bijeenkomsten)
(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
Het NIMA-examen bestaat uit 2 aparte delen: een schriftelijk deel (B1 Communicatie) en een mondeling deel (B2 Marketingcommunicatie). De examens voor het diploma NIMA B Marketingcommunicatie worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.
Het examen leg je af bij NIMA. Als je hiervoor een voldoende behaalt, ontvang je het NIMA-diploma ‘NIMA B Marketingcommunicatie’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.