Cookies
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring.
Martin van Plateringen, 33 jaar, geboren en getogen in de stad Groningen en vader van 3 jonge kinderen, koos bewust voor NCOI. Hij herkende zich namelijk helemaal in de kernwaarden van NCOI: ambitieus, gedisciplineerd en klantgericht. Lees hier wat hem drijft, energie geeft en waarom hij dit werk zo mooi vindt.
“Ik heb op de universiteit in Groningen de master Pedagogische wetenschappen afgerond met de specialisatie onderwijs. Zowel voor mijn Bachelor als mijn Master heb ik onderzoek gedaan naar hoogbegaafdheid in het basis- en middelbaar onderwijs. Na mijn studie ben ik verhuisd naar het midden van het land en nu woon ik in Amersfoort.”
“In 2018 solliciteerde ik bij NCOI Groep, de huidige Salta Group. Een open sollicitatie, want toen ik de missie en visie van NCOI en de kernwaarden: ambitieus, gedisciplineerd, hulpvaardig en klantgericht las, dacht ik ‘ja, dat is de samenvatting van wie ik ben.’ Ik vind dat je jezelf altijd moet herkennen in de cultuur van een bedrijf en waar een bedrijf voor staat. En dat heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds. Gestart als kwaliteitsmanager en voorzitter van de examencommissie waarin beleidsmatig denken en kwaliteitsgericht handelen centraal staan. Het was een functie waarin ik in een hele korte tijd de hele organisatie goed leerde kennen en veel geleerd heb.”
“Na 3 jaar was het tijd voor een volgende stap. Ik wilde graag leidinggeven. Die mogelijkheid was er bij het grootste label van de groep, NCOI Opleidingen, in de functie van manager NCOI Zakelijk. Samen met het team van accountmanagers en programmanagers zijn we gefocust op het bouwen van duurzame relaties met zakelijke klanten, het uitbouwen van B2B-omzet en groei van onze concurrentiepositie.”
“Waar ik veel energie uit haal, is dat je met een team bezig bent. Als leidinggevende sta je midden in het team en ben je onderdeel van het succes. Tegelijkertijd geef je leiding aan een groep van individuen en zet je ieder in zijn kracht om tot het beste resultaat te komen. De inzet van situationeel leiderschap maakt het echt persoonsafhankelijk. Een sterk team is complementair aan elkaar waarin je leert van elkaars sterke punten.”
“Hoe succesvoller het team is, des te meer energie ik daar zelf uit haal. Dus probeer ik een team te creëren van mensen die elkaar aanvullen. Dat maakt ons team succesvol. Toen ik wist dat ik de kans kreeg om de stap naar deze managementfunctie te maken, heb ik ook een module Inspirerend Leidinggeven gevolgd. Om te laten zien dat ik het kan en ook om te kijken wat ik voor type manager ik ben met welke competenties en verbeterpunten.”
“Ik vind in deze functie ook de combinatie van het commerciële en het inhoudelijke, sales én kwaliteit, heel interessant. Vanuit die gedachte kijk ik ook naar vraagstukken en oplossingen. Duurzame oplossingen in plaats van kortetermijnoplossingen. Het is vooruit denken, waar willen we naartoe? Hoe ontwikkelt de markt zich? Dat zijn vragen die je scherp houden en waarbij je de juiste keuzes maakt.”
“Intern bestaan we uit meerdere teams, maar de klant ziet ons logischerwijs als één. Ik geef leiding aan twee diverse teams. Eén dat naar de inhoud kijkt en één dat vooral commercieel denkt. En dat brengen we bij elkaar. We moeten elkaar begrijpen en als één team naar de zaken kijken. Wij zijn voor een klant met onze expertise een echte Partner in Learning. We komen langs bij de klant omdat we een bedrijf echt willen leren kennen en gaan pas dan bepalen welke leeroplossing het beste aansluit. Soms kom je dan op iets anders uit dan waar de klant eerst om vroeg. Dat maakt de rol van accountmanager ook meer die van partner dan die van puur als verkoper. De verwachting van de klant overtreffen en een geschikte leeroplossing creëren is dan ook het leukste aan dit werk.”