Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie E-commerce

Gebruik e-commerce om jouw organisatie te laten groeien. Vergroot de personalisatie en stimuleer engagement. Ontdek het in de Master in Marketingmanagement.

Opleidingsniveau icoon
Opleidingsniveau

Masteropleiding

Certificaat icon
Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Duur van de opleiding icoon
Duur

24 maanden

Download icoon
Meer informatie Download brochure
 Vragen? 06 26 10 95 78
Behoefte aan persoonlijk studieadvies op basis van je huidige loopbaan en leerdoelen?
Algemeen
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma 60 EC

De Master bestaat uit 60 EC (studiepunten). Jaar 1 bestaat uit 4 vakgerichte Masterclasses. Jaar 2 bestaat uit de Masterclass Leiderschap en Visie waarin je leert kijken en denken vanuit strategie, een visie te ontwikkelen en deze uit te dragen vanuit leiderschap. Bovendien krijg je skills aangereikt die nu en in de toekomst voor jou als persoon en in je werk het verschil gaan maken, de zogenaamde future skills. Je verdiept je daarnaast in een specialisatie in het vakgebied met een keuzemasterclass. 

Hoe ziet de Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie E-commerce eruit?

Jaar 1

  • Masterclass Strategisch Marketingmanagement 8 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Veranderende marktomgeving
    • Marktanalyse en de marketingvaardigheden
    • Huidige en toekomstige strategische positie
    • Creëren van een duurzame marktpositie
    • Innovatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen
    • Internationale marketing en culturele diversiteit
    • Implementatie en controle
  • Masterclass Branding en Marketingcommunicatie 8 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Marketingcommunicatie en merkwaarde
    • Positionering
    • Het versterken van een merk
    • Marketingcommunicatiestrategie en -planning
    • Marketingcommunicatiemix
    • Digitale marketingcommunicatie
    • Customer Relationship Management
    • Optimalisatie van de effectiviteit van marketingcommunicatie
  • Masterclass Marketing Intelligence and Customer Insights 8 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Het belang van koopgedrag
    • De perceptie van consumenten
    • Het beslissingsproces van consumenten
    • Beïnvloeding van consumenten
    • Het belang van (big) data voor customer insights
    • Marktonderzoek en ethiek
    • Psychologische aspecten van consumentengedrag
  • Masterclass Omnichannel Waardepropositie 8 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Ontwerpen van waardeproposities
    • Klantwaarde en klantinzichten
    • Technologische innovatie
    • Omnichannel distributiestrategie
    • Prijsstrategie
    • Van waardepropositie naar de customer journey
    • Businessmodel, waardeketen en maatschappelijke waarde
    • Implementatie van innovatieve waardeproposities

Jaar 2

  • Masterclass Leiderschap en Visie 8 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Impact vanuit leiderschap
    • Visie bepalen en visie uitdragen
    • Wendbaar en professioneel handelen als leider
    • Innovatief en creatief denken en vertalen naar visie
    • Leiderschap en sociale invloed
    • Activeren van analytisch en probleemoplossend vermogen
    • Omgevingsbewustzijn en organisatiedynamiek
  • Masterclass E-commerce 8 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Introductie e-commerce
    • Innovatie in de IT-infrastructuur
    • Innoveren aan verkoop- en productiezijde
    • Het definiëren van een virtuele organisatie
    • E-commerce en CRM
    • E-commerce in de organisatie
    • De impact van e-commerce op de organisatiestrategie
    • Randvoorwaarden voor succesvolle toepassing van e-commerce
    • Koppeling met de backoffice
    • Supply chain management en e-commerce
    • Ketenmanagement

Afstudeeropdracht

  • Afstudeeropdracht 12 EC
    • Praktische afstudeeropdracht waarin je de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses
    • Je rondt de opleiding af met een afstudeeropdracht. Je kiest een vraagstuk uit de praktijk en toont aan dit op Masterniveau op te kunnen pakken. Jouw afstudeeropdracht levert een resultaat op dat voor de stakeholders van het vraagstuk een relevante en direct bruikbare oplossing biedt. De afstudeerfase betreft de laatste 6 maanden van de opleiding, waarin je wordt begeleid door een docent. Bij succesvolle afronding ontvang je het getuigschrift 'Master in Marketingmanagement'. 

Praktijkgericht

Jaar 1

Je verdiept je in de markt en doelgroep en creëert een duurzame marktpositie. Je branding pas je aan op de gewenste uitstraling. Daarbij stel je een marketingplan op voor al je communicatiekanalen. Je rondt iedere module af met een eindopdracht.

Jaar 2

Je gaat aan de slag met leiderschap en visie. Hoe blijf je wendbaar als organisatie maar zorg je toch voor een uniforme merkuitstraling? Daarnaast ga je aan de slag met je specialisatie E-commerce. Je maakt kennis met de verschillende stappen die bij verkoop horen zoals IT, supply chain en CRM. Hierdoor weet jij precies wie je voor welke plannen kunt benaderen. 

Daarnaast ga je aan de slag met jouw specialisatie. In welke richting wil jij je verder ontwikkelen? Specialiseer je bijvoorbeeld in business development, e-commerce of online marketing. Je sluit elke module af met een eindopdracht.

Praktijkgericht

Ga aan de slag met vragen en uitdagingen uit de praktijk. Opdrachten aanpakken, zoals dat van een professional op Masterniveau in de praktijk wordt verwacht. De opleiding biedt je hiervoor kennis en handvatten. Dit doe je onder leiding van ervaren docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen je daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kun je de opdrachten in je huidige organisatie toepassen, zodat je studie direct rendement heeft.

Meer weten over de inhoud van de studie? Bekijk het studieprogramma. 

Afronding
Lesplanning
Kosten
Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie E-commerce
Gebruik e-commerce om jouw organisatie te laten groeien. Vergroot de personalisatie en stimuleer engagement. Ontdek het in de Master in Marketingmanagement.
Heb je vragen?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur en via WhatsApp op werkdagen tussen 10.00 en 16.00 uur.

Vraag de online brochure aan

Wil je nog beter worden in je werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of ben je toe aan een carrièreswitch? Bij NCOI Opleidingen vind je opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Je kunt voor elk vakgebied een online brochure aanvragen. Daarin lees je alles over onze opleidingen, studeren bij NCOI en wat dit jou kan bieden.

De grootste opleider van werkend Nederland
NCOI - wij leiden meer dan 20.000 professionals per jaar op
Ieder jaar leiden we
20.000
professionals op
NCOI - meer dan 1.250 opleidingen en trainingen
Kies uit meer dan
1.250
verschillende opleidingen en trainingen
NCOI - meer dan 2.000 bevlogen docenten
Volg les bij een van onze
2.000+
bevlogen docenten