Transcore Rotterdam B.V. is een in de Rotterdamse haven gevestigd uitzendbureau dat zich richt op het uitzenden van medewerkers ten behoeve van het ‘zeevasten’ van lading; het zogeheten ‘stackerdraaien’. “Wij leveren personeel op de Terminals op de Maasvlakte in Rotterdam. Stackerdraaiers, die met twistlocks ofwelstackers de scheepscontainers zekeren om mede te voorkomen dat ze gaan schuiven. Wij zijn een van de weinigen in Rotterdam die daar uitzendkrachten voor leveren”, legt Claudia uit.
“Na de havo begon ik aan een HBO-opleiding communicatie, maar daar stopte ik na het eerste jaar mee, want dat was toch niet zo mijn ding. Ik ben toen gaan werken en werk hier nu bijna elf jaar. Je weet alleen nooit hoe lang een bedrijf zal bestaan. Voor hetzelfde geld wordt dit werk over tien jaar gedaan door robots. Ik heb dan wel jaren werkervaring maar geen diploma‘s. Hierdoor ben ik gaan nadenken over wat ik graag verder wilde. Dat was meer de kant van management en human resource op. Ik koos voor deze managementopleiding omdat die voor de toekomst meer kansen biedt in de breedte en een mooie aanvulling is op mijn cv. Eventueel ga ik hierna nog wel een cursus doen om me meer te specialiseren, maar geen Master op het moment. Als ik deze opleiding heb afgerond is het wel goed voor eventjes”, voegt ze er lachend aan toe.
“Ik werkte 32 uur toen ik aan de opleiding begon en nu in mijn nieuwe functie werk ik veertig uur. Met twee kids en dan nog een Bachelor ernaast, is dat af en toe wel aanpoten. Het eerste jaar waren alle lessen klassikaal en toen kwam corona. De lessen werden toen digitaal gegeven. Bij elk vak was dat weer anders maar negen van de tien keer vond ik het niet vervelend. Nu ga ik wel weer graag naar de klassikale lessen. Dat werkt voor mij meer motiverend. Ik heb afgelopen juli een dochtertje gekregen en met nog eentje van bijna vijf is dat wel even passen en meten rond bedtijd als de les om zeven uur begint. Dan werkt het beter als ik op een locatie les heb.”
“Ik vind die lessen ook fijn omdat je dan kunt sparren met je medestudenten en ervaringen uit kunt wisselen. Vooral in het eerste jaar kun je dat goed gebruiken. Het is ook leuk dat je met mensen uit verschillende branches en opleidingen in de klas zit. Mijn volgende vak is data-analyse voor managers en dan zit ik weer met mensen waarmee ik in het eerste jaar ook bij een vak zat. Die doen een heel andere opleiding waar ook deze module in zit en dan is het leuk dat je elkaar na drie jaar weer tegenkomt.”
“Ik heb voor NCOI gekozen omdat de opbouw met de modules mij erg aansprak. Er zijn wel meer opleiders die dat min of meer hetzelfde doen, maar NCOI sprong er voor mij wel uit. De manier waarop je bij NCOI een opleiding kunt volgen, vind ik wel zeer prettig. Als je een keer niet naar de les kunt komen, kun je hem bijvoorbeeld inhalen op een zaterdag. Verder is alles terug te vinden in de online leeromgeving en in de boeken. Dus ook als je een keer een les zou missen, is het niet zo dat je meteen niet meer verder kunt met je opdrachten. Je kunt ook je begeleider raadplegen. Voor mij werkt dat heel fijn. Ik zit redelijk op schema. Mijn streven is om deze zomer alle opdrachten netjes ingeleverd te hebben volgens het boekje en dan te beginnen aan de laatste opdracht. Ik ben altijd bang dat van uitstel afstel komt en dat is niet de bedoeling.”
“Wat ook leuk is”, voegt Claudia nog aan haar verhaal toe. “Ik heb al twee opdrachten gehad die mooi aansloten op ontwikkelingen op mijn werk. Eentje was voor HR. Dat was op een mooi moment, want we waren heel erg bezig met ziekteverzuim en de regels en mogelijkheden daarvoor. Dat kon ik heel mooi gebruiken als onderwerp voor mijn opdracht. Ook voor projectmanagement. De WAB ging in, de Wet arbeidsmarkt in balans, en dat was een mooi project om uit te werken voor de module-opdracht. Het was ook heel fijn dat als je met een eigen case komt in de les, dat de docenten daar dan in adviseren. En het is interessant om het verschil te zien hoe het werkt bij de verschillende bedrijven van je klasgenoten. Daar kun je ook weer wat van meenemen en leren.”