Cookies
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring.
“Docent zijn is het mooiste vak dat er is en lesgeven doe ik dan ook al jaren met ontzettend veel plezier. Als docent probeer ik complexe vraagstukken altijd in begrijpbare brokken op te delen. Veel van mijn studenten hebben al langere tijd niet in de schoolbanken gezeten. Starten bij de belevingswereld en kennis van de studenten is daarom ontzettend belangrijk. Ik zie mijn studenten als mijn klanten; ik hoef hen niet te laten zien wat ik allemaal weet, dat is volslagen onbelangrijk. Ik moet bruggen bouwen tussen wat ze weten en wat ze willen weten en ze vervolgens die brug laten oversteken. Als docent moet je inspelen op hun vragen en wensen.”
“Kennis is snel verouderd, zeker in de techniek. Tegenwoordig wordt gezegd dat je kennis na vijf jaar al niet meer up-to-date is. Kortom: een leven lang leren wordt steeds belangrijker. Maar leren moet wel leuk zijn. De studenten uit mijn lessen zijn zeer ambitieus. Ze willen absoluut de lesstof gaan begrijpen en toepassen in hun eigen praktijk.
Ik merk dat studenten het vaak prettig vinden wanneer je duidelijk bent. Ze willen graag kort op de bal zitten en zo snel mogelijk naar hun einddoel toewerken. Ik ben daarom een vrij sturende docent. De lessen moeten vooral efficiënt zijn, want onze studenten zijn toch anders dan fulltime studenten. Ik heb studenten in de les die een fulltime baan hebben, een gezin en ook nog tijd aan hun vrienden en kennissen willen besteden. Dan moet het gewoon efficiënt.”
“Als docent druk ik studenten ook altijd op het hart om ervoor te zorgen dat je geen achterstand opbouwt. Zie het als de shuttle run test: als je twee keer achter elkaar te laat komt, word je uit de wedstrijd gehaald. Dat geldt hier eigenlijk ook. Als je les 1 mist en onvoorbereid naar les 2 komt, kan het lastig zijn om weer aan te sluiten.”
“Een meerwaarde van studeren bij NCOI vind ik dat de docenten allemaal zeer gemotiveerd en gepassioneerd zijn. We willen onze kennis heel graag met de studenten delen en ze meenemen in ons vakgebied. Daarnaast is het contact dat studenten onderling hebben, ook erg waardevol voor hun netwerk. En na afloop van de opleiding hebben studenten binnen hun bedrijf vaak hele mooie carrièrekansen gecreëerd.”