Cookies
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring.
“Kwaliteit staat bij mij altijd hoog in het vaandel. Ik werk als verpleegkundige in het Beahuis & Bloemenhovekliniek, een abortuskliniek voor gespecialiseerde hulp bij ongewenste zwangerschappen. Binnen onze kliniek is er geen kwaliteitsmanager of -medewerker werkzaam en omdat ik mij graag verder wilde ontwikkelen, ben ik in overleg met de directie het 1-jarige programma HBO Kwaliteits- en Procesmanagement gaan volgen.”
“Het verzoek vanuit de directie was om een kwaliteitshandboek te realiseren. Om dit binnen relatief korte tijd te kunnen bewerkstelligen was een 1-jarige studie voor mij een pre. Ik ben op internet gaan zoeken naar de mogelijkheden en NCOI sloot het best aan bij hetgeen ik voor ogen had. De modules bestonden namelijk uit praktijkgerichte opdrachten, waardoor de stof beter binnenkwam en er gelijk een kwaliteitsslag gemaakt kon worden. Daarnaast was de leslocatie voor mij goed te bereiken met het openbaar vervoer.”
“De inhoud van het programma sloot niet aan bij mijn dagelijkse werkzaamheden als verpleegkundige, maar wel bij mijn ambities om binnen mijn organisatie meer bezig te zijn met kwaliteit. Ondanks het feit dat ik uit de zorg kwam, konden de docenten zich goed inleven in mijn werk. Sommige thuisopdrachten waren wat lastig omdat ik binnen mijn organisatie niet kon sparren met een kwaliteitsfunctionaris en er praktisch nog geen kwaliteitstools gebruikt werden. De docenten konden mij goed adviseren in hoe ik dan bepaalde opdrachten het beste kon uitvoeren.
Daarnaast vond ik het contact met medestudenten zeer prettig. Het was een hele diverse groep en het was interessant om te horen hoe het er bij andere bedrijven aan toegaat. Ervaringen werden gedeeld en men hielp elkaar met opdrachten. Ik studeerde vooral in de avonduren en het inleveren van de moduleopdrachten was voor mij echt een stok achter de deur om gemotiveerd te blijven. Ook zorgde ik dat ik altijd goed voorbereid naar de lessen ging.”
“Ik was de enige van de groep die geen managementervaring had. Dat maakte mij behoorlijk streberig, want ik wilde beslist niet onderdoen voor mijn klasgenoten. Ik heb alles gelezen wat werd aanbevolen en ook op internet nog achtergrondinformatie gezocht over de leerstof. Ik kreeg van mijn werkgever enige ruimte om de opdrachten binnen werktijd te onderzoeken, maar thuis deed ik het meeste werk. De stof interesseerde mij zo dat het niet als een straf voelde om er veel mee bezig te zijn.
Door het volgen van deze opleiding heb ik meer inzicht gekregen in de processen binnen de organisatie en heb ik geleerd hoe bepaalde processen verbeterd en geborgen kunnen worden. Ik kan deze kennis nu goed gebruiken bij de ontwikkeling van het kwaliteitshandboek. Hierdoor wordt het meer een ‘levend’ document.”