Cookies
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring.
“Na vele jaren werkervaring en studies op het gebied van marketing, sales en communicatie heb ik veel kennis die ik wil overdragen. Sinds 2011 doe ik dat met veel plezier bij NCOI Opleidingen. Al is er maar één student die zegt: ‘Oh, zit dat zo’, dan ben ik blij.
Het gaat mij niet om dingen uit je hoofd leren, maar om inzicht in hoe iets in een organisatie werkt. En hoe de studenten dat kunnen verbeteren. Als ik alleen maar sta te vertellen, gaat dat het ene oor in en het andere oor uit. Studenten moeten de lesstof zelf ervaren. Iets niet snappen en even vastlopen, dat zijn de beste leermomenten.”
“Ik daag studenten uit kritisch te zijn. Want ik ben dan wel docent, maar er zitten heel veel slimme studenten in mijn groepen. Vaak speel ik vragen terug. Soms is dat confronterend. Uit de evaluaties merk ik gelukkig dat mijn studenten het prettig vinden dat ik ze prikkel. Ik zorg ook altijd voor een goede sfeer. Als mensen kunnen lachen, geeft dat ontspanning en dat leert prettiger.”
“Marketeers moeten van steeds meer markten thuis zijn en veel online toepassingen kennen. Ons vak wordt namelijk steeds analytischer. Om met big data om te kunnen gaan, moeten marketeers soms bijna een IT-nerd zijn. De ontwikkelingen gaan snel. Wat ik vandaag over Snapchat en Instagram vertel, is morgen alweer oude informatie. Daarom geloof ik vooral in strategie. Als die goed is, kun je daar je tactieken en operationele activiteiten op aanpassen.”
“In het marketingveld zijn authenticiteit, zelfkennis en zelfdiscipline nodig. Je moet relaties kunnen aangaan en ‘nee’ kunnen zeggen. Daarom focus ik in de opleidingen bijvoorbeeld op timemanagement. Ik heb zelf een master bij NCOI Opleidingen afgerond, dus ik ken de studiebelasting. Ik benadruk altijd: we gaan natuurlijk voor een tien, maar wees niet te streng voor jezelf. Je mag best een keer een onvoldoende halen of een taak uitstellen. Wat helpt, is je omgeving vertellen dat je een opleiding gaat volgen. Zorg voor een goed netwerk, waarop je kunt terugvallen. Een opleiding volgen is geen eitje, maar je krijgt er wel een erkend diploma voor terug.”