“Als iets mij fascineert, ga ik daar volledig in op. Anderen wil ik graag meenemen in wat mij fascineert, dat gebeurt ook tijdens mijn lessen. Gerelateerd aan het vak deel ik bijvoorbeeld actuele cases en eigen ervaringen, van successen tot gemaakte fouten in mijn ondernemerschap. Ik geef niet les volgens het boekje of een vaste reeks aan sheets. Structuur is belangrijk, maar creativiteit maakt het verschil. Mijn lessen zijn daardoor niet altijd het toonbeeld van een vaste planning, maar ze zijn wel een heel levendige mix van theorie en praktijk. Dat maakt dat de sfeer levendig is en dat de stof écht blijft hangen.
Ik geef verschillende lessen op het gebied van branding en marketingcommunicatie. Wat ik zo mooi vind aan mijn vak is het hoge aandeel psychologie en beïnvloeding. Niet zo gek dus dat ik op mijn zeventiende koos voor de studie pedagogiek. Uiteindelijk was pedagogiek niet de kant die ik op wilde en koos ik voor branding. Op het eerste oog liggen die vakgebieden ver uit elkaar, maar wie goed kijkt ziet wel degelijk een gemene deler.”
“Hoe word je de go-to expert in jouw branche? Wat zijn de winnende strategieën van de leading brands? En hoe kun je in een druk beconcurrerende wereld de aandacht krijgen voor jouw boodschap? Dat is wat ik zo ontzettend interessant vind aan mijn vak en wat ik ook anderen graag wil leren. Ik ben ondernemer en heb veel in de praktijk geleerd. Ik deel ook veel van mijn eigen ervaringen tijdens de lessen. Bijvoorbeeld waar ik tegenaan liep in het begin van mijn carrière, maar ook hoe ik van nul naar Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar ben gegaan.
Mijn lessen lopen over van de energie. Mijn studenten gaan daar heel goed op en zo houd ik ze ook scherp. Als je de meest oninteressante onderwerpen met veel enthousiasme en passie overbrengt, gaan mensen daar vanzelf in mee. Ik leer tijdens de les trouwens zelf ook altijd. De verhalen van de studenten uit de praktijk zijn voor mij ook waardevol. Verder wordt er tijdens de les natuurlijk ook flink gelachen. Humor is zó belangrijk.”
“Zelf ben ik ook oud-student van NCOI, dus ik weet hoe het is om hier te studeren. Ik studeerde Crossmedia en Entertainmentmanagement en werkte daarnaast al 40+ uur per week in de videomarketing. De praktijk werkte als een kapstok: alles wat ik leerde zag ik terug in mijn werkomgeving. Dat is de meerwaarde van studeren naast je baan. Natuurlijk is het soms pittig, maar je moet jezelf herinneren aan de reden waarom je bent gestart. Als je wilt groeien krijg je groeipijn. Stel jezelf daar op in. Herinner jezelf regelmatig aan wat je wilt bereiken en waarom je de opleiding volgt. Daarnaast kun je binnen opdrachten vaak ook een kant op die jou interesseert. Als je bij je eigen interessegebied blijft en alles direct kunt toepassen in de praktijk, dan wordt het studeren leuk en kost het ook minder moeite.
Als docent laat ik studenten allerhande kansen zien in de markt. Zie het als een boom, die bestaat uit veel takken. Ik geef jou die takken, maar uiteindelijk bepaal je zelf welke kant van de boom je opgaat.”