Cookies
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring.
“Met de onderwerpen waarover ik lesgeef zit ik op het snijvlak van gelijk hebben en gelijk krijgen. Ik ben opgeleid als jurist en bestuurskundige, maar houd mij als trainer en coach ook veel bezig met adviesvaardigheden, projectmanagement, leiderschap en beïnvloedingsvaardigheden. Voor NCOI geef ik veel lessen op het gebied van capaciteitsmanagement, daarin komt de combinatie van hard en soft skills goed tot zijn recht. Dat doe ik meestal incompany, dus echt maatwerk voor een organisatie.”
“Het leuke van mijn vakgebied vind ik dat het maatschappelijk relevant is. Ik geef bijvoorbeeld les bij de politie of bij gemeentes en wat ik de studenten leer, kunnen zij direct toepassen in de praktijk. Als burger merk je er daar meteen wat van en dat maakt het heel leuk. Daarnaast ben ik altijd heel nieuwsgierig en vind ik het interessant om te horen wat studenten zelf in hun werk tegenkomen of hoe zij over bepaalde ontwikkelingen in hun vakgebied denken. Daar hebben we het dan ook over tijdens de les en je merkt dat studenten daardoor ook weer van elkaar leren.
De studenten vind ik vaak heel nieuwsgierig en leergierig. Ze moeten tussen de lessen door ook opdrachten maken en werken aan een adviesnota. Dat wat ze leren, vinden ze ook echt nuttig. Ik vraag soms veel van ze, maar gelukkig lachen we ook heel veel.”
“Studenten volgen een opleiding omdat ze simpelweg iets willen leren waar ze de organisatie mee helpen, maar ze hebben vaak ook persoonlijke leerdoelen. Daar houd ik als docent ook veel rekening mee en begeleid ik ze in. Ik start vaak de les met de vraag of de studenten iets te melden hebben of iets hebben meegemaakt wat interessant kan zijn. Soms hebben ze ook ergens gigantisch in geblunderd, maar dat is niet erg want daar leren ze ook weer van.”
“Dat de nadruk altijd op de praktijk ligt bij NCOI vind ik een grote meerwaarde. Je leert altijd iets waar je in je werk meteen mee aan de slag kunt. Het is meer dan een gewone opleiding, waarin alleen de theorie wordt behandeld. Aankomende studenten zou ik willen meegeven dat een opleiding volgen wel tijd kost. Bespreek daarom ook thuis dat je een opleiding gaat volgen en bedank ze ook af en toe. Trek ook op tijd aan de bel als je achterstand oploopt, want anders kom je straks in de knoei. Maar met een goede planning en een meewerkende organisatie en leidinggevende moet het lukken.”