Cookies
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring.
“Als implementatieconsultant van een Warehouse Management System (WMS) werkte ik op het snijvlak van business en IT. Ik kon de overstap maken naar de functie van accountmanager, maar daarvoor had ik wel meer commerciële kennis en ervaring nodig. Om deze reden ben ik op zoek gegaan naar een passende studie met een niet al te lange looptijd. De Masterclass Strategisch Sales en Accountmanagement sloot inhoudelijk en qua looptijd het beste aan op mijn wensen.
De studie combineren met mijn baan en gezin met twee jonge kinderen was best even passen en meten. Ik vond de hoeveelheid tijd die ik in studie moest stoppen, best wel tegenvallen. Ik heb veel van de lessen voorbereid in de avonden en tijdens het weekend. Gelukkig kreeg ik van mijn werkgever voldoende tijd om ook het een en ander in werktijd voor te bereiden.”
“Als ik ergens aan begin, dan wil ik het ook afmaken. Ik bleef daarom eigenlijk als vanzelf gemotiveerd om de Masterclass tot een goed einde te brengen. De Masterclass was precies wat ik zocht en de kans om mezelf te verbreden in mijn functie. De theorie was heel herkenbaar en de opdrachten sloten goed aan op mijn praktijk, waardoor ik enthousiast bleef. Het programma was duidelijk opgezet en de lesstof was van hoge kwaliteit.
Tijdens de lessen was er maar een beperkt aantal mensen, waardoor er veel persoonlijke aandacht en interactie was. Dat heb ik als heel prettig ervaren. De docent was erg ervaren en kon zowel de theorie als de voorbeelden uit de praktijk goed overbrengen. Ook tijdens de praktijkopdracht was hij steeds bereikbaar en beschikbaar om stukken te controleren en te helpen waar nodig. Met een mededeelnemer had ik veel contact. We hebben elkaar geholpen met de aanpak en afronding van de praktijkopdracht. Dat contact is er nog steeds.”
“De inhoud van de Masterclass sloot goed aan bij mijn werkpraktijk. Als eindopdracht heb ik bijvoorbeeld onderzocht hoe wij als accountmanagers toegevoegde waarde kunnen creëren voor onze klanten. Tijdens het interviewen van onze klanten kreeg ik goede feedback, welke ik via de theorie rechtstreeks kon toepassen in de praktijk. Dat was ontzettend leerzaam.
De Masterclass heeft me veel gebracht. Ik ben de achtergrond en strategische aanpak van het salesvak echt gaan begrijpen. Het heeft me heel erg geholpen de omslag van adviseur naar salesman te maken. Uiteindelijk is gebleken dat ik altijd meer een persoon van inhoud en oplossing zal zijn, vandaar dat ik nu werk als solution design consultant. Nog steeds in de sales, maar dan meer vanuit de inhoud bekeken.”