Cookies
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring.
“VMBO-leerlingen iets leren en zien dat ze er iets mee doen, ze een diploma en glimlach op hun gezicht geven, dat geeft mij voldoening. Toen een tijdje geleden de remedial teacher met pensioen ging, wilde ik die functie graag overnemen. Na mijn Post Bacheloropleiding tot Remedial Teacher bij NCOI Opleidingen besteed ik nu veertig procent van mijn werktijd aan remedial teaching.”
“De opleiding was heel theoretisch, maar die achtergrond heb je ook nodig. Het is de basis om mee verder te kunnen in de praktijk. Ik heb veel kennis opgedaan over dyslexie en dyscalculie. Daarnaast heb ik geleerd hoe je de begeleiding van leerlingen vormgeeft. Niet alleen buiten de lessen, maar ook binnen de klas. Het was fijn om de praktijk te bespreken met vakgenoten om te checken of je iets goed had aangepakt.”
“Ik had anderhalf jaar geleden voor het laatst gestudeerd, op dinsdagavonden. Nu koos ik voor de zaterdagopleiding. Dat geeft meer rust dan wanneer je ’s avonds na het werk nog naar je opleiding gaat. Mijn docenten waren allemaal zeer ervaren in remedial teaching en gaven ieder op hun eigen manier les. De groepsgrootte was prettig, niet te druk, en de lunches waren ook goed geregeld.”
“Na de opleiding heb ik op mijn werk al wat voorlichting gegeven over dyslexie. Bijvoorbeeld: met een bepaald soort lettertype en regelafstand kun je hetzelfde effect bereiken als met vergrotingen. Ook heb ik al een plan geschreven voor hoe wij remedial teaching binnen onze school kunnen invullen. In de toekomst ga ik mij verder verdiepen in kindercoaching en leerlingbegeleiding of zorgcoördinatie. Ik blijf niet stil zitten!”