In 2012 werd de Facebookpagina Taalvoutjes opgericht als uitlaatklep om het gebrekkige taalgebruik in de Nederlandse media aan de kaak te stellen. Het initiatief van oprichters Inger Hollebeek en Vellah Bogle viel bijzonder in de smaak, wat verklaart dat er inmiddels al bijna 400.000 fans zijn. Dagelijks sturen lezers tientallen verkeerd gespelde woorden of verbasterde uitdrukkingen in die soms hilarische resultaten opleveren.
Om het driejarig bestaan te vieren, gaat Taalvoutjes op zoek naar de grappigste taalverhaspeling van de afgelopen drie jaar. Bezoekers van de Taalvoutjes-site kunnen tot en met 15 april hun stem uitbrengen in vijf categorieën: Bedrijven, Media, Supermarkten, Verkeersborden en Winkels. Het populairste taalvoutje wordt op 21 april bekendgemaakt.
Wilt u gênante taalfouten in de toekomst voorkomen? Dan is de training Correct Nederlands van NCOI een prima oplossing. U kunt natuurlijk ook kiezen voor een van de vele andere opleidingen en trainingen op het gebied van taal en communicatie.
Bron: Nederlands MediaNieuws en Taalvoutjes