Cookies
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring.
De veelzijdigheid van AI zorgt ervoor dat elk bedrijf ervan kan profiteren. Zo gebruikt ABN AMRO Bank AI voor repetitieve taken, zodat medewerkers meer tijd hebben voor hun klanten. Het Rijksmuseum zet AI-technologieën in om kunst toegankelijk te maken voor iedereen. En Albert Heijn gebruikt AI om voedselverspilling tegen te gaan en klanten te helpen met een gezonde levensstijl. Dit zijn maar enkele voorbeelden van hoe AI kan worden toegepast.
AI is niet langer alleen een technologische discussie; het is het onderwerp van gesprek in de boardroom. Want in welke sector je ook werkt, ook jouw bedrijf kan niet meer zonder AI. Met de juiste technologieën kun je efficiënter werken, kosten verlagen en betere beslissingen nemen. Volg bijvoorbeeld de HBO Module AI in Business: Strategie en Implementatie en leer hoe je je bedrijfsstrategie kunt transformeren om concurrentievoordeel en groei te realiseren.
De inzet van AI biedt veel kansen, maar brengt ook enkele uitdagingen met zich mee. Want welke AI-tools kies je en hoe implementeer je deze? En wat betekent dit voor bijvoorbeeld de afdeling marketing, klantenservice, HR en financiën? Dit zijn terechte vragen. Daarnaast signaleert de IDC ook nog onderstaande punten:
Om deze uitdagingen het hoofd te bieden, is het belangrijk om je medewerkers te trainen in het gebruik van AI. Dit kan bijvoorbeeld met onze training Werken met AI en ChatGPT. Voor jou als leidinggevende is het ook belangrijk om je medewerkers mee te nemen in de veranderingen die AI met zich meebrengt. In onze Masterclass AI en Verandermanagement leer je hoe je medewerkers meeneemt en innovatie stimuleert.
Wil jij AI graag succesvol inzetten in jouw bedrijf? Daar heb je onder andere een duidelijke strategie en infrastructuur voor nodig. Ook moet je je medewerkers trainen in ethisch AI-gebruik en een governancebeleid opstellen. In onze blog ‘Hoe zet je AI succesvol in jouw bedrijf in?’ krijg je een helder stappenplan dat je direct kunt uitvoeren. Kun je wel wat meer handvatten gebruiken bij bepalen welke AI je inzet en welke voordelen dit biedt? In ons HBO Programma AI voor Business leer je de basis van een goede AI-infrastructuur, ethisch AI-gebruik, strategie en implementatie.
AI maakt je werk eenvoudiger en aangenamer door taken van je over te nemen. De mogelijkheden van AI zullen alleen maar toenemen, dus bedrijven moeten ontdekken hoe ze AI op een verantwoorde manier kunnen inzetten om hun kansen te benutten. Wil je meer lezen over hoe je AI succesvol implementeert? Lees dan onze blog ‘Succesvol AI implementeren met effectief verandermanagement’.